11:41

1403/02/08

مکان نیوز
مکان نیوز

رسانه تخصصی علوم نقشه‌برداری و ژئوماتیک

اجرای پروژه Gis در تعداد ۷۶۸رقبه از رقباتِ موقوفات استان لرستان

رضایی پور با اشاره به اجرای موفق پروژه Gis برای تعداد ۵۶۳ رقبه استان لرستان طی سال ۱۴۰۲ گفت: تاکنون این طرح برای رقبه از رقبات‌ِ موقوفات استان لرستان اجرایی شده است.

مکان نیوز مسلم رضایی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: این طرح در راستای اجرای تدابیر نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه و با حمایت های مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان اجرایی شده است. وی بیان کرد: این طرح به منظور تثبیت مالکیت، جلوگیری از تعرض ها و سوء استفاده های احتمالی و برنامه ریزی جهت احیاء رقباتِ موقوفات و جانمایی دقیق موقعیت جغرافیایی رقبات‌ِ موقوفات استان لرستان بر روی سیستم تصویر ماهواره ای، نقشه های پایه و نقشه های جغرافیایی اجرایی شده است.

معاون بهره وری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان ادامه داد: از سال ۱۴۰۱ تاکنون  پروژه Gis برای تعداد۷۶۸رقبه استان لرستان اجرایی شده است.

رضایی پور افزود: در این پروژه، بعد از بررسی های لازم و کنترل اسناد مالکیت تک برگ ماخوذه رقبات‌ِ موقوفات انتفاعی و رقباتِ موقوفات منفعتی، موقوفات و رقبات مساجد، حسینیه ها و سایر اماکن متبرکه دینی و مذهبی، مختصات UTM این رقبات‌، به تفکیک هر شهرستان، مستند به اطلاعات اخذ شده از فایل های نقشه برداری و اسناد مالکیت تک برگ آنها، به انضمام کدهای تفصیلی رقبات‌ و موقوفات، برداشت شده و لایه های اطلاعاتی و فایل های Shp و Kmz مربوطه، تهیه و جانمایی گردید و بعد از ارسال به معاونت محترم بهره وری و اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، بررسی و اخذ تاییدیه رییس محترم اداره نقشه و Gis این معاونت، در سامانه جامع بقاع و موقوفات، ثبت و بارگزاری گردید.

وی ادامه داد: با توجه به قرارگیری استان لرستان در مختصات جهانی UTM بر روی دو زون ۳۸ و ۳۹، از مجموع کمیت عددی اجرای پروژه Gis،  تعداد ۱۲۷ رقبه مربوط به شهرستان های دلفان، کوهدشت و پلدختر، بر روی زون ۳۸ و تعداد ۴۳۶ رقبه، مربوط به شهرستان های خرم آباد، بروجرد، دورود، ازنا و الیگودرز بر روی زون ۳۹ انجام شد.

رضایی‌ پور ادامه داد: با توجه به‌ اجرای موفق پروژه Gis برای تعداد ۵۶۳  رقبه از موقوفات استان لرستان طی سال ۱۴۰۲ و تجربه اجرای موفق پروژه Gis برای تعداد ۲۰۵ رقبه در سال ۱۴۰۱ ، در مجموع طی دو سال اخیر، برای تعداد ۷۶۸ رقبه از رقبات‌ِ موقوفات استان لرستان، پروژه Gis اجرا و در سامانه جامع بقاع و موقوفات بارگزاری شده، که به صورت مقایسه ای، شاهد رشد ۱۷۵ درصدی اجرای پروژه Gis رقباتِ موقوفات استان لرستان در سالجاری، نسبت به سال گذشته بوده ایم.

معاون بهره وری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان اظهار کرد: اجرای پروژه Gis رقباتِ موقوفات استان لرستان، به صورت مستمر و  سالیانه، توسط حوزه معاونت بهره وری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه، در دست اجرا بوده و در عین حال، ویرایش و بروز رسانی اطلاعات Gis قبلی نیز، انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *