10:57

1403/02/10

مکان نیوز
مکان نیوز

رسانه تخصصی علوم نقشه‌برداری و ژئوماتیک

انعقاد قرارداد نقشه‌برداری کاداستر ۷۵ هزار هكتار از اراضی كشاورزی کرمان

مدير كل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: «حدنگاری اراضی ملی استان تعیین تکلیف شده است و در حال حاضر صدور اسناد مالکیت حدنگار برای اراضی کشاورزی در دستور كار قرار دارد».

مکان نیوز سیدمهدی هاشمی در دیدار با رئيس نظام صنفی كشاورزی كرمان با بیان این‌که صدور اسناد اراضی کشاورزی با توجه به فراهم آوردن امکان اخذ تسهیلات برای زارعین، به توسعه کشاورزی می‌انجامد، افزود: «تاكنون قراردادهایی برای نقشه‌برداری ۷۵ هزار هكتار از اراضی كشاورزی استان منعقد شده است که در آينده نزديک اين عدد به ۱۰۰ هزار هکتار می‌رسد».

نقشه‌برداری کاداستر اراضی کرمان

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از روابط عمومی اداره‌كل ثبت اسناد و املاک استان كرمان،‌ وی با اشاره به تاثير ويژۀ صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی بر مكانيزه شدن و رشد توليدات زراعی و باغی،‌ اظهار کرد: «ارتقاء امنيت غذايی در گرو حدنگاری است».

هاشمی ادامه داد: «قریب به نیمی از دعاوی مطرح در شعب دادگستری ناشی از معاملات اموال غیرمنقول به وسيله قولنامه‌های عادی است و از این رو صدور اسناد رسمی مالکیت نقش بی‌بدیلی در کاهش ورودی پرونده به دادگاه‌ها ایفا می‌کند».

وی در پایان اقدامات تبليغی از سوی نظام صنفی کشاورزی کرمان به‌منظور تبيين مزایای اسناد مالكيت حدنگار و ترغيب كشاورزان به اخذ سند مالكيت را خواستار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *