20:47

1403/02/08

مکان نیوز
مکان نیوز

رسانه تخصصی علوم نقشه‌برداری و ژئوماتیک

استفاده از نقشه‌های هوایی جدید در تهیه طرح جامع اصفهان

مدیرکل طرح‌های توسعه شهری شهرداری اصفهان از استفاده از نقشه‌هایی هوایی جدید در تهیه طرح جامع اصفهان خبر داد و گفت: تلاش شده است تهیه طرح جامع شهر اصفهان در اسرع وقت انجام شود.

مکان نیوز به گزارش اقتصاد آینده نیوز و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، افشین وزیری با اعلام این خبر گفت: بر اساس قرارداد شهرداری اصفهان با سازمان جغرافیایی ارتش برای انجام عملیات عکسبرداری هوائی (پروازی) از مساحتی بالغ بر 75هزار هکتار (بیش از وسعت محدوده و حریم شهر اصفهان) و دریافت نقشه‌های عکسی، عملیات مذکور در شرف انجام است.

او با اعلام اینکه مقرر شده است عکس‎ها و نتایج جدید در اوایل سال 1403 در اختیار معاونت شهرسازی و معماری به عنوان بهره بردار قرار گیرد، افزود: تهیه و تدوین نقشه‌های جدید شهر اصفهان در بسیاری از فرآیندهای کاری در معاونت‌های مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت و قطعاً در پروسه تهیه طرح جامع جدید شهر اصفهان نیز مورد نیاز و قابل بهره برداری خواهد بود.
مدیرکل طرح‌های توسعه شهری شهرداری اصفهان تشریح کرد: با توجه به قرارداد منعقد شده میان اداره کل راه و شهرسازی با شرکت مهندسین مشاور تخصصی مربوطه، جلسات کمیسیون‌های تخصصی برگزار شده و نمایندگان دستگاه‌ها و ادارات مختلف نظرات کارشناسی خود را بیان کرده اند تا با هم اندیشی مدیران و کارشناسان ادارات مختلف، نقاط ضعف طرح‌های پیشین تا حد ممکن برطرف و پیشنهادات اجرائی مناسب جایگزین شود.
او خاطرنشان کرد: در تهیه طرح جامع جدید شهر اصفهان علاوه بر نظرات نخبگان، اساتید دانشگاهی، مدیران و کارشناسان موفق پیشین از مشارکت اقشار مختلف شهروندان نیز از طریق پرسش و پاسخ‌های کارشناسانه استفاده می‌شود.
وزیری، طولانی شدن تصویب و ابلاغ طرح‌های جامع را یک آسیب جدی دانست و اظهار کرد: این مشکل فقط مختص شهر اصفهان نیست بلکه سایر کلان شهرهای کشور نیز کم و بیش با این مشکل روبرو هستند.
او با بیان اینکه تلاش شده است تهیه طرح جامع شهر اصفهان در اسرع وقت انجام شود، گفت: شهرداری اصفهان در جلسات و کمیته‌های تخصصی تهیه و تدوین طرح جامع اصفهان حضور فعال داشته و دغدغه‌های شهروندان و مشکلات و نیازهای شهر را به صورت مستمر و مکتوب به اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *