17:12

1403/02/08

مکان نیوز
مکان نیوز

رسانه تخصصی علوم نقشه‌برداری و ژئوماتیک

شوک الکتریک به زمین شناسی عربستان

تیلور ملوین، مدیرعامل شرکت آیوانهو الکتریک با سیستم نقشه برداری تایفون خود برای یافتن اهداف حفاری اکتشافی در عربستان سعودی زمین را زیر و رو کرده و از مجموع پروژه‌های خود راضی است.

مکان نیوز به گزارش ایراسین به نقل از ماینگینگ، آنها همچنین گفته‌اند که شرکت مستقر در آریزونا که توسط میلیاردر صنعتی، رابرت فریدلند تأسیس شده، سه آنومالی را در کمربند العمار در حدود ۲۵۰ کیلومتری جنوب غرب ریاض در حین اکتشاف از نوامبر در یک سرمایه گذاری مشترک با شرکت معدنی دولتی «معادن» کشف کرده‌اند. این منطقه‌ی ۶۵ کیلومتر مربعی در نزدیکی معدن طلا- مس- روی العمار متعلق به شرکت معادن است.

ملوین در مصاحبه‌ای با نورثرن ماینر در حاشیه نشست انجمن مواد معدنی آینده در ریاض گفت: برای اینکه ما به این سرعت به نتایجی دست پیدا کنیم و اهداف حفاری بالقوه چندگانه را از طریق ترکیب تایفون و نرم افزار مبتنی بر یادگیری ماشینی علوم زمین محاسباتی تعیین کنیم، پردازش واقعی برروی این پلت فرم اکتشافی انجام می‌شود. این یک تمایز بزرگ برای شرکت ما است.

آیوانهو الکتریک یکی از تعداد فزاینده ای از شرکت‌های معدنی بین المللی است که در عربستان سعودی سرمایه گذاری می‌کنند زیرا ثروت نفتی را در پس اکتشاف مواد معدنی تغییر می‌دهد و انتقال انرژی جهانی را از سوهت های فسیلی ممکن می‌سازد.

شوک‌های الکتریکی

سیستم تایفون تا ۱۰ هزار ولت را با ۲۰۰ آمپر جریان الکتریکی به زمین تخلیه می‌کند تا کانی سازی سولفیدی را تشخیص دهد. برنامه‌های هوش مصنوعی پالس های الکتریکی را به نقشه‌های زمین شناسی تحت الارضی تبدیل می‌کنند. بی ام او کپیتال مارکتس اشاره کرده که این اکتشافات تنها پس از دو ماه از آغاز کاوش‌ها انجام شده‌اند.

اندرو میکیچوک تحلیلگر معدنی بی ام او در یادداشتی نوشت: یک موفقیت قابل توجه در شناسایی آنومالی غربی در منطقه‌ای رخ داده که قبلاً پیمایش نشده بود و به عنوان گسترش آنومالی جنوبی تفسیر شد. حفاری‌های قبلی در آنومالی جنوبی رهگیری های امیدوار کننده‌ای درخصوص روی و مس ارائه داده بودند.

این نتایج در آنومالی جنوبی ۷ و نیم متر با عیار ۲/۶ درصد، ۱۵ متر با عیار ۷/۷ درصد روی و ۵/۳۱ متر با عیار ۹۸/۲ درصد مس بود که توسط شرکت معادن در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ گزارش شده بود.

ملوین گفت که این سرمایه گذاری مشترک، ۳۰ درصد از کمربند العمار را با تایفون بررسی کرده و اهداف دیگری در حدود ۴۸۵۰۰ کیلومترمربع و در مناطقی دورتر از جنوب غرب ریاض دارد که تیم سرمایه گذاری مشترک را تا سه سال آینده مشغول خواهد کرد.

او گفت که احتمالاً این فناوری در زمین شناسی منطقه‌ای که آیوانهو ماینینگ در کاموئا- کاکولا در جمهوری دموکراتیک کنگو مس استخراج می‌کند و در آنگولا و مناطق نزدیک و مجاور آنگولا اکتشاف می‌کند استفاده نخواهد شد.

پروژه‌های ایالات متحده

آیوانهو الکتریک همچنین در حال پیشبرد پروژه مس سانتاکروز در آریزونا و پروژه مس- طلا- قلع در یوتا است. ملوین گفت که درستیابی به پروژه‌های بیشتر در آینده نزدیک در دستور کار نیست.

مدیرعامل شرکت گفت: آیوانهو الکتریک اقعا بر مجموعه پروژه‌های خود در ایالات متحده و این سرمایه گذاری در عربستان سعودی متمرکز است. ما در حال حاضر چیزهای زیادی در اختیار داریم. کلید ما اجرای موفقیت آمیز سبدی است که در اختیار داریم.

قرارداد سرمایه گذاری مشترک در ماه می سال گذشته با شرکت معادن عربستان باعث شد که عربستان سعودی ۵/۱۲۶ میلیون دلار برای ۹/۹ درصد از سهام آیوانهو الکتریک سرمایه گذاری کند. این مبلغ قرار است به طور مساوی بین پروژه‌های عربستان و ایالات متحده تقسیم شود.

ملوین گفت: ما به دنبال تمام فلزات حیاتی هستیم که برای گذار جهانی به انرژی پاک‌تر و کاهش ردپای دی اکسید کربن ضروری هستند. مطمئناً مس در رأس این لیست قرار دارد اما ما از یافتن فلزات گرانبها در کشور عربستان و سایر مناطق نیز بسیار خوشحال خواهیم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *